top of the world - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ole, Jip, Thieu, Henriëtte & Wilko - WaarBenJij.nu top of the world - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ole, Jip, Thieu, Henriëtte & Wilko - WaarBenJij.nu

top of the world

Door: tjohwdownunder

Blijf op de hoogte en volg Ole, Jip, Thieu, Henriëtte & Wilko

19 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Weer vroeg op pad voor het laatste traject met deze camper. We vliegen vandaag om 16.50 naar Melbourne en moeten dus op tijd in Hobart zijn en op het vliegveld. Deze weg hebben we eerder gereden alleen dan de andere kant op (van Hobart naar Launceston). En net als toen biedt het nog steeds weinig afwisseling, dus weer de vele gele velden. In Outlands stoppen we weer voor de koffie/ thee met toebehoren (we groeien al net zo in de breedte als de Australiërs) want dat was de vorige keer zeer goed bevallen. Ruim op tijd waren we bij de apollo verhuur waar nog een laatste check nodig was om zeker te zijn dat we niets vergeten waren. Het is best lastig inpakken in een kleine ruimte met de koffers erin, we moeten dus altijd een moment inplannen dat alles naar buiten kan en er dan nog even goed gekeken kan worden. We zijn deze reis al wel wat kwijtgeraakt: omslagdoek, hemd van Jip, koelkastmagneet. Vaak hebben we geen flauw idee waar we het hebben laten liggen en de kans is groot dat we nog meer kwijt zijn, maar dat nog niet weten.
De vliegreis was maar kort: een uur. We hadden ingeschat dat Thieu, zoals bij de meeste vliegreizen tot nu toe, in slaap zou vallen. Helaas had hij zelf wat anders bedacht, zoals boterhammen eten en wat je niet lekker vindt van je afgooien. We hadden de handen eraan vol. Een kwartier voor de landing viel hij uiteindelijk in slaap.
Voordeel van de binnenlandse vluchten is dat je snel met alle bagage (en we hebben nogal wat, het lijkt uit zichzelf te groeien) buiten staat, in de taxi en op weg naar het centrum dat nog wel een half uur rijden was.
We zitten zeer centraal op Bourke street, op de 24e verdieping! Een ruim nieuw, modern appartement met 2 badkamers. Maar bovenal een uitzicht over Melbourne, we kunnen tot aan de Yarra rivier kijken. Geweldige zonsondergang met de skyline en de verlichtte stad ’s avonds. Massenweg 104 heeft op zolder ook een leuke view op de Posbank, maar dit…
Morgen gaan Ole en Wilko naar de Australian Open (we hebben kaarten voor 4 dagen) en de mazzelkonten krijgen een partij van Nadal en daarna van Federer voorgeschoteld. Jip, Thieu en Henriëtte moeten op zoek naar de fietsenwinkel. Want het is niet te geloven maar gisteravond hebben we een lekke band gereden met de kinderwagen. En nu maar hopen dat ze dat hier kunnen repareren.

PS Oma Corrie is doorgevlogen naar Adelaide en gaat daar morgen een dag Kangaroo Island en daarna in 3 dagen langs de great ocean road naar Melbourne

• 20 Januari 2012 - 07:31

Wilma:

Jullie beginnen aan de laatste dagen.. maar gelukkig nog wel leuke dingen op het programma. Geniet er nog even van. Ik ga de verslagen en de geweldige foto's nog missen maar ik kijk ook uit naar de 'live'-verhalen!

• 22 Januari 2012 - 06:17

Oma Corrie:

Hallo

Ik ben de Great Ocean Road trip aan het doen,
    Alles gaat wel volgens afspraak maar het is veel en veel minder luxe als Maria Eiland. We moeten hartstikke vroeg op, 5 uur in de morgen.
    Vannacht slaap ik op een slaapzaal. Het zijn allemaal jongelui uit Zweden, Zwitserland, Korea, China Kortom vele nationaliteiten.
    De wandelingen zijn best zwaar, maar ik kan nadien in het minibusje met aanhanger uitrusten, Ik zie wel heel veel, Wat een land, nu begrijp ik dat Nederland echt overbevolkt is.
    Morgen komen we ongeveer aan om 6 uur, hety kan natuurlijk iets later worden of eerder.
    Tot morgen.
    Liefs oma Corrie