Acclimatiseren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ole, Jip, Thieu, Henriëtte & Wilko - WaarBenJij.nu Acclimatiseren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ole, Jip, Thieu, Henriëtte & Wilko - WaarBenJij.nu

Acclimatiseren

Door: tjohwdownunder

Blijf op de hoogte en volg Ole, Jip, Thieu, Henriëtte & Wilko

04 November 2011 | Australië, Sydney

Was Perth niet de stad met de meeste zonuren? De eerste dag was het erg warm, maar de afgelopen dagen was er veel regen, maar wel met een aangename temperatuur. We zijn neergestreken op een camping vlak boven Perth, in Gwelup. Dit zijn een paar dagen om bij te komen van de reis en vooral te wennen aan de camper, het weer en..... De vliegen. Australië staat bekend om zijn vliegen (alhoewel we daar de vorige reis weinig last van hebben gehad) en hier lijken ze allemaal te zijn neergestreken. Zeer hinderlijk, maar met de regen verdwijnen ze gelukkig weer.
Morgen gaan we echt op pad, we trekken naar het zuiden op advies van een Nederlandse die hier al 40 jaar woont en ons tips heeft gegeven over wat wel en niet te doen. Onze eerste opdracht dolfijnen zoeken! En dat schijnt in Rockingham te kunnen.
Het is nu begin van de middag, het schoolwerk is gedaan( dat doen we nu elke dag een uur) en we gaan nu lekker zwemmen!
Tjohw!

PS ons reisschema staat nu bij welkom

• 04 November 2011 - 12:15

Oma Corrie:

Hallo,
    Fijn weer wat te horen.
    Let je goed op Jip of je ook echt dolfijnen ziet? Ze zijn hier ook maar die liggen in de speelgoedwinkel.
    Wat vervelend die vliegen, in de Ok van het ziekenhuis in Zevenaar hebben ze er ook weer last van, maar die worden bestreden met insecticide.
    Hoe gaat het met Thieu? Kan die zich een beetje aanpassen? En Ole en Jip hebben jullie het naar je zin?
    Het is hier nog steeds mooi weer, wel vroeg donker want de klok staat nu weer op wintertijd.
    Vandaag beginnen trouwens de schaatskampioenschappen in Heerenveen daar kunnen jullie je vast niets bij voorstellen.
    Heel veel plezier, geniet van de vrijheid en doe voorzichtig.
    Groeten ook van opa, oma Corrie.

• 04 November 2011 - 16:47

Juf Anouk:

Tjohw!
    Kennen jullie het liedje ....Vlieg op dikke vlieg, dikke bromvlieg?? Heel hard zingen als je last van de vliegen hebt....;)))) Word je vast weer vrolijk van!
    En natuurlijk goed te horen dat het 'schoolwerk' ook gedaan wordt! ;)
    Succes met dolfijnen zoeken....maken jullie foto's?
    Ben erg benieuwd! Ik begin aan mn weekend!

Grote groet,
    Anouk

• 04 November 2011 - 18:59

Oma An En Opa Peter:

Na lang zoeken zijn we bij jullie verslag aangeland. Fijn dat jullie goed zijn overgekomen, althans dat denken we. Hebben jullie lekker gezwommen bij de dolfijnen. Wie kan het beste zwemmen?Ole, Jip of de dolfijnen? Kay zal eerdaags een webcam installeren en dat zijn we helemaal bij.
    Geniet van alles en tot de volgende keer.

• 05 November 2011 - 16:10

Kay:

Behalve de vliegen alles dik in orde dus! Hier hoeven wij nog steeds niet te acclimatisere aangezien het nog steeds een graadje of 17 is. Vreemde temperaturen voor de tijd van het jaar dus.
    Wanneer gaan jullie met de trein?

Groetjes Kay